ثواب زیارت قبر امام رضا علیه السلام چقدر است؟

1- حسن بن على وشّاء نقل کرده است که از امام رضا علیه السّلام پرسیدم: ثواب کسى که به زیارت قبر یکى از ائمّه برود، چیست؟

فرمود: ثوابش مانند ثواب زیارت قبر امام حسین علیه السّلام است.

عرض کردم: کسى که به زیارت حضرت موسى بن جعفر علیه السّلام برود چه ثوابى دارد؟

فرمود: ثوابش، ثواب کسى است که به زیارت قبر امام حسین علیه السّلام برود.

 

2- علىّ بن مهزیار نقل کرده است که به امام جواد علیه السّلام عرض کردم: ثواب کسى که قبر امام رضا علیه السّلام را زیارت کند چیست؟

فرمود: به خدا سوگند ثوابش بهشت خواهد بود.

احمد بن محمد بن ابى نصر بزنطى نقل کرده است که در نامه امام رضا علیه السّلام خواندم:

به شیعیان من بگوئید که (ثواب) زیارت من در پیشگاه خداوندى برابر با هزار حج است.

راوى مى‏ گوید که: (از روى تعجّب) به حضرت جواد علیه السّلام عرض‏ کردم: هزار حج؟!

فرمود:

آرى به خدا سوگند، بلکه یک میلیون حج براى کسى که با شناخت حق آن حضرت او را زیارت کند.

 

3- امام صادق علیه السّلام فرمود:

کسى که قبر یکى از ما (ائمّه) را زیارت کند، مانند آن است که قبر امام حسین علیه السّلام را زیارت کرده باشد.